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Prescindible entrevista del Sr.Dpreview con el Sr.Fuji y allegados en la pasada CP+: solo para incondicionales

Fuji logo: muy chulo.

La mejor manera de resumirlo es poner aquí los comentarios del editor, y lo hago en las dos versiones clásicas para la mejor comprensión posible.

Nota del editor: (versión Google para iletrados)

Como se esperaba en reuniones anteriores con el Sr. Iida y sus colegas, nuestra conversación en el CP + 2018 fue sincera y sincera. El éxito inesperado del GFX 50S es algo grandioso tanto para Fujifilm como para los fotógrafos. Esto no solo valida el desarrollo y la fabricación de la cámara, sino que destaca cómo la derivación de Fujifilm del formato de fotograma completo de 35 mm fue una buena decisión. Será interesante ver en qué medida, y con qué rapidez, crecerá el sistema en los próximos años.

Ciertamente, el Sr. Iida destacó que la Serie X solo ha existido durante seis años y ahora cuenta con una gama de lentes y cámaras increíblemente completa. Si bien no necesariamente espero ese nivel de rapidez con más productos de formato medio de nicho, no se puede negar el excelente historial de desarrollo de sistemas de la compañía.

La posibilidad de un seguimiento de X70 es intrigante, pero el resto de la línea de APS-C parece terriblemente completa. Al cubrir todo, desde la serie XA básica hasta la nueva serie XH pro-orientada, tengo la sensación de que Fujifilm se enfocará en el refinamiento de productos existentes para el futuro cercano, en lugar de introducir algo completamente nuevo (aunque yo ‘ me encanta que se demuestre que estoy equivocado aquí). Y con la aparición de posibles cámaras sin espejo de marco completo de la talla de Canon y Nikon en el horizonte, el continuo énfasis de Fujifilm en mejorar sus capacidades de autofocus y video será clave a medida que la competencia se calienta.

El video de Fujifilm es ciertamente único. La excelente calidad de video fuera de cámara del X-H1 tiene el beneficio de atraer tanto a usuarios principiantes como a usuarios experimentados que se cansan de un largo flujo de trabajo. Y aunque el conjunto de funciones de video de esa cámara es comparativamente limitado en este momento, espero que se aborden en futuros modelos, especialmente a la luz de los nuevos objetivos de cine MKX.

Editor’s note: (versión original para brexit letrados)

As expected from previous meetings with Mr. Iida and his colleagues, our conversation at CP+ 2018 was both honest and candid. The unexpected success of the GFX 50S is a great thing for both Fujifilm and photographers alike. Not only does this validate the development and manufacture of the camera in the first place, but it highlights how Fujifilm’s bypass of the 35mm full-frame format was a good call. It will be interesting to see to what extent – and how quickly – the system grows in the coming years.

Certainly, Mr. Iida made the point that the X Series has only been around for six years, and now boasts a lens and camera lineup that is impressively comprehensive. While I don’t necessarily expect that level of rapidity with more niche medium-format products, there’s no denying the company’s excellent track record of system-building.

The possibility of an X70 follow-up is intriguing, but the rest of the APS-C lineup does look awfully full. In covering everything from the entry-level X-A series to the new pro-oriented X-H series, I get the sense that Fujifilm will be focusing on the refining of existing products for the near future, as opposed to introducing something entirely new (though I’d love to be proven wrong here). And with possible full-frame mirrorless cameras from the likes of Canon and Nikon appearing on the horizon, Fujifilm’s continued emphasis on improving their autofocus and video capabilities is going to be key as the competition heats up.

Fujifilm’s take on video is certainly unique. The X-H1’s excellent out-of-camera video quality has the benefit of appealing to both beginners and experienced users that grow tired of a lengthy workflow. And while that camera’s video feature set is comparatively limited at this time, I fully expect that to be addressed in future models – particularly in light of the new MKX cine lenses.

Y ya está, con la seguridad de que no haber revelado ningún inconfesable secreto rompedor, se disuelve este artículo tan prescindible como su contenido.

Note el agudo lector las dificultades que ha tenido el traductor Google al abordar esta frase:

  • «our conversation at CP+ 2018 was both honest and candid»
  • «nuestra conversación en el CP + 2018 fue sincera y sincera»

Nota tonta pero muy oportuna: el cielo confunda una y mil veces al que inventó La Torre de Babel. Si todos habláramos la misma lengua habría mucha más comprensión y muchos menos conflictos en el mundo. Y si a eso sumáramos la inexistencia de las religiones los únicos argumentos que nos quedarían para ir «a palos» entre nosotros serían los territorios, la riqueza y el poder. Total, que no tenemos solución. He dicho.

Actualización:

Mira que bien, un rato después me encuentro con un resumen ejecutivo hecho por los chicos dde Fuji Addicts, y como solo me cuesta «Control C + Control V», os lo pongo aquí.

Fujifilm GFX

  • Fujifilm sold more GFX cameras than they expected.
  • There was also a very high attach rate of GF lenses, which wasn’t expected.
  • Customer feedback about GFX has been very good
  • 80% of GFX users are high-end amateurs and 20% are traditional professionals.
  • Users want long glass for the GFX
  • Users also want the GFX to be faster and Fujifilm is working on that.
  • GFX is usually a second body and adapters are very important to the system.
  • There are over 100 adapters on the market right now for 28 mounts.
  • Fujifilm is focused on prime development right now, but they haven’t forgotten those that want zooms.

Fujifilm X-H1

  • Photographers wanted a bigger grip for large lenses like the XF 100-400mm and upcoming XF 200mm.
  • Each customer requires a different camera and if you want minimalist you can get a Fujifilm X-E3.
  • Fujifilm is focused on APS-C, because they think that is the best balance for speed/size/image quality

Fujifilm Instax

  • Fujifilm sees the popularity of Instax as people still valuing print.
  • In Asia using Instax alongside high-end Fujifilm cameras isn’t uncommon and they actually sell them bundled.

Other

  • Fujifilm is considering a high-end compact to replace the Fujifilm X70
  • Fujifilm has a growing videographer population.
  • Fujifilm’s strength is getting photos straight out of the camera that you can use, they are trying to do the same thing with video and ETERNA with the X-H1.
  • They could improve the AF of the Fujifilm X-T2 so it matches the X-H1.
  • Fujifilm hopes to improve their image quality substantially over the next 18 months.
  • Some improvements will come via firmware update, while others will be hardware.
  • Fujifilm will have faster and more accurate autofocus and will improve video functionality.
  • In the US the high-end market has grown the most.
  • In the Asian market, the X-A has grown the most.
  • Fujifilm has an over 40% market share in Thailand.
  • The Asian market is transitioning from smartphones to the X-A, while the Western is more high-end centric.
  • Fujifilm doesn’t have legacy equipment to deal with, which is a huge advantage over Canon/Nikon.
  • Fujifilm will continue to stand out as a unique camera maker even as Canon and Nikon enter the market, because of their use of analog controls.

Courtesy of FujiAddict

adolfo

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