Premisa vírica:
El cielo confunda a la variante XBB.1.5 EG.5 de la COVID-19 porque me ha pillado de pleno y me ha dejado hecho un asco. Por ahora llevo 4 días de fiebre solo mitigadas por dosis indecentes de paracetamol, me ha dejado (y me deja) fiebre, dolor de cabeza, moco, y la garganta al rojo vivo y sin voz. A lo único que aspiro ahora es a que cuando mejore, que supongo mejoraré, no me deje simpáticas secuelas y el cuerpo hecho un asco. Maldito y puñetero virus. Y eso con todas las vacunas puestas. Me cachis en la mar.
El boom editorial de hoy: 1-9-2023
Bueno, a lo que vamos. Iré escribiendo cositas y cuando me canse lo dejo. No os preocupéis, no soy ningún héroe.
Sony a7C II and a7CR Cameras are Compact, AI-Powered, and Affordable
Nearly three years after launching the Sony a7C, an ultra-compact full-frame mirrorless camera, Sony has returned to the series with two new cameras, the Sony a7C Mark II and the Sony a7CR.
Las cámaras Sony a7C II y a7CR son compactas, impulsadas por IA y asequibles
Casi tres años después del lanzamiento de la Sony a7C, una cámara sin espejo ultracompacta de fotograma completo, Sony ha regresado a la serie con dos nuevas cámaras, la Sony a7C Mark II y la Sony a7CR.
Sony a7C II and a7CR Hands-On: Entry-Level No Longer
The original Sony a7C was very much an entry-level camera. I really liked the minimalistic styling; a strong departure from the boxy DSLR look of the other Alpha cameras, and it was easy to navigate, but suffered from what many entry-level cameras suffer from: a lack of manual control dials, and a bargain basement viewfinder. But now we’ve got an upgrade. Or rather, upgrades.
Prácticas Sony a7C II y a7CR: ya no son de nivel básico
La Sony a7C original era en gran medida una cámara básica. Me gustó mucho el estilo minimalista; una fuerte desviación del aspecto cuadrado de DSLR de las otras cámaras Alpha, y era fácil de navegar, pero adolecía de lo que muchas cámaras de nivel básico padecen: falta de diales de control manual y un visor económico. Pero ahora tenemos una actualización. O mejor dicho, actualizaciones.
Sony’s Updated 16-35mm f/2.8 G Master II Completes the Zoom Trinity
Sony has announced the 16-35mm f/2.8 G Master II which joins the 24-70mm and 70-200mm G Master f/2.8 zooms that have also been recently updated to bring their performance in line with modern expectations.
El 16-35 mm f/2.8 G Master II actualizado de Sony completa el Zoom Trinity
Sony ha anunciado el 16-35 mm f/2.8 G Master II que se une a los zooms G Master f/2.8 de 24-70 mm y 70-200 mm que también se actualizaron recientemente para alinear su rendimiento con las expectativas modernas.
Sony 16-35mm f/2.8 G Master II Review: Easy to Recommend
The classic professional photographer’s kit has for decades consisted of the holy trinity of f/2.8 zoom lenses: a 16-35mm, 24-70mm, and 70-200mm. Armed with these, a photographer can cover almost any shooting situation. When Sony first started its full-frame mirrorless camera line, it quickly made these professional zoom lenses under the G Master moniker. Unfortunately, these lenses were not able to deliver the high-grade results that many of the other brands could.
Revisión de Sony 16-35 mm f/2.8 G Master II: fácil de recomendar
El equipo clásico del fotógrafo profesional ha consistido durante décadas en la santa trinidad de lentes con zoom f/2.8: 16-35 mm, 24-70 mm y 70-200 mm. Armado con estos, un fotógrafo puede cubrir casi cualquier situación fotográfica. Cuando Sony lanzó por primera vez su línea de cámaras sin espejo de fotograma completo, rápidamente fabricó estos lentes con zoom profesional bajo el nombre de G Master. Desafortunadamente, estos lentes no pudieron ofrecer los resultados de alto nivel que muchas de las otras marcas pudieron ofrecer.
Sony A7C II y A7C R: así es la nueva generación full frame en versión «compacta»
Sony pone al día su zoom angular estrella con el nuevo 16-35 mm f2.8 GM II
Guuuauuuuuuuuuuuu:
Bueno, con eso ya tenéis una idea.
La primicia de ayer: 31-8-2023
Sony A7CII, A7CR, y FE 16-35mm F2.8 GM II: no me he podido aguantar, pero ya me voy a la cama
Dpreview:
Full-frame in a compact body: Sony a7C II sample gallery
The a7C II uses the same 33MP CMOS sensor found in Sony’s a7 IV, a camera we judged to have extremely good image quality. Can the a7C II deliver similar results in a smaller package? Check out our sample gallery to find out.
Sony a7C II initial review: not so small improvements
The Sony a7C II refreshes the compact full-frame with a 33MP sensor, the addition of a front control dial, a dedicated ‘AI’ processor, 10-bit 4K/60p video and more.
Sony a7CR initial review: high resolution in a small package
The Sony a7CR is a high-resolution addition to the company’s compact full-frame a7C series. So what did we make of it and where does it leave the a7 IV that it sits just above.
Sony announces FE 16-35mm F2.8 GM II
Sony has refreshed the 16-35mm F2.8 GM, the third of its F2.8 zoom trio. The smaller, lighter full frame E-mount lens hits stores in September for $2,299.99 / $3,099.99 (CAD).
Photo Rumors:
Officially announced: Sony A7CR, A7CII cameras and a new FE 16-35mm f/2.8 GM II lens
Sony a7CR Camera
- Has 61MP
- Back-illuminated Exmor R CMOS Sensor
- 7.0 step 5-axis in-body image stabilization
- Pixel Shift Multi-Shooting
- 693-point phase-detection AF covering 79% of the image area
- 8fps w/AP/AE in mechanical 7fps electronic ► FF 4K 60fps
- 10bit 4:2:2, S-log, Creative Look, S-Cinetone/M-LUT
- Digital audio interface supports up to 4ch audio recording
- Hands-on report
- Press release
Sony a7C II Camera
- Has 33MP
- Back-illuminated Exmor R CMOS Sensor
- 7.0 step 5-axis in-body image stabilization
- 759-point phase-detection AF covering 94% of the image area
- 10fps w/AF/AE in mechanical or electronic
- FF 4K 30fps with 7K oversampling
- 10bit 4:2:2, S-log, Creative Look, S-Cinetone/M-LUT
- Full-pixel readout and no pixel binning
- APS-C 4K 60fps
- Digital audio interface supports up to 4ch audio recording
Sony FE 16-35mm F2.8 GM II Lens
- Smaller, Lighter, and has a higher resolution than the previous model
- 15 elements in 12 groups
- Reduced chromatic aberration
- 8.6 Inches minimum focus
- Minimal Focus breathing